Iskolánkról

„Iskolák a hegyeken … A szilvási iskola is dombtetőn áll, mint az első hazai iskola ezer évvel ezelőtt, Szent Márton hegyén.
A magasból messzebbre lehet látni, tisztább a levegő, jobban kibontakozik a táj szépsége, derűsebbé válik a szív, előttünk áll az apró részek és a nagy egész harmóniája. Erre tanítsa, nevelje növendékeit továbbra is a szilvási iskola: világos látásra, tiszta gondolkodásra, teljes emberségre, a szépség gyönyörűségére, a lélek derűjére.”

(Mészáros Istvánnak a neveléstörténet professzorának bejegyzése az iskola emlékkönyvébe.)

Régi suliIskolánk az 1966/67-es tanév januárjában kezdte meg működését, önálló, 8 évfolyamos, évfolyamonként két osztályos intézményként. Az iskola tanulóinak létszáma az évek során folyamatosan változott, és ezzel együtt a pedagógusok létszáma is. Az intézményben magas színvonalú szakmai oktatómunka folyik, melynek  eredménye az is, hogy a diákok tanulmányi eredményei mindig a városi átlag felett vannak.

Az aránylag kicsi épület a város egyik legszebb részén található, mely magában foglal 10 osztálytermet, 4  szaktantermet (1 db informatika, rajz, technika, fizika-kémia), 5 kisebb méretű termet, 1 tornatermet, egy kis  könyvtárat, tanári szobát, 2 irodát, orvosi szobát és a technikai helyiségeket.

AzAngol 1984-1985-ös tanévben kezdődött iskolánkban az angol nyelv oktatása. Kezdetben az orosz nyelv mellett, majd helyette ismerkedtek a gyerekek ezzel a nyelvvel. Jelenleg valamennyi évfolyamon heti 5 alkalommal tanulhatják diákjaink ezt a világnyelvet.

Alapvető feladatunknak tekintjük a tanulók értelmi képességeinek fejlesztését, fontos, hogy e tevékenység a gyerekek életkorának megfelelően, változatos módszerekkel történjen.

Fogadjuk a sajátos nevelési igényű tanulókat nappali rendszerű, általános iskolai ellátás keretében. Iskolánk a szakmai alapdokumentumban foglaltak szerint vállalni tudja a következő típusú sajátos nevelési igényű tanulók oktatását, habilitációs-rehabilitációs ellátását:

– beszédfogyatékos
– autizmus spektrumzavar
– egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők
– értelmi fogyatékos – enyhe értelmi fogyatékos
– érzékszervi fogyatékos – hallási fogyatékos, látási fogyatékos.

Fontos feladatunknak tekintjük a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulókkal való kiemelt törődést. Velük fejlesztő pedagógus is foglalkozik.

A sajátos nevelési igényű és a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulóinkat integráltan oktatjuk a többségi tanuló számára készített helyi tantervünk szerint, de az egyes műveltségi területekhez rendelt tartalmak, és fejlesztendő képességek (azok fejlődési útjai, módjai és kialakulásuk időtartama) mindenkor a tanulók egyéni fejlődésének függvénye.